Breaking The Wave

Моля, читателите да ни простят аналогията с един от най-красивите филми на Ларс Фон Триер. Но тя е напълно уместна както и смислово, така и чисто лексикално. Смислово, защото и Kobosil, и героинята на Емили Уотсън следват любовта си с истинска религиозна отдаденост, което води до отлъчването им от общността, в която са живели. Лексикално, защото Берлинското „ужасно дете“ на техното обича да вплита в сетовете си великолепни парчета от „новата вълна“ на осемдесетте години. Парчета, които действат едновременно и като шамар, и като глътка въздух на омагьосаните от агресивните бийтове на ултра модерното техно. За разлика от повечето актуални звезди в този стил, Max Kobosil открива електронната музика на сравнително зряла (за оформяне то на вкус) възраст. „Сестра ми даде ключа – тогава бях на 14 години и слушах хип хоп и рап. До тогава мислех, че хаус музиката e само за източен Берлин. Там „децата“ генерално бяха uncool, защото обикаляха квартали като Хелерздорф (примерно Обеля 2 в София) и от колите им се чуваше дупца тупца дупца тупца като Scooter или нещо подобно. И тогава идва тя и ми пуска Felix Da Housecat feat. P Diddy. Бийтът на парчето беше абсолютен убиец – басов и минималистичен. А и Diddy говореше всичките тези странни неща. Запалих се и започнах да ровя. Така открих тази музика.“

Kobosil

И следва такова фанатично посвещение, че дори известни DJs със стаж колкото биологичните години на Kobosil могат да извадят тетрадка и да си записват. Защото търсенето на музика в новото хилядолетие става не толкова в магазините за плочи като Hardwax или Spacehall, колкото в Интернет. „Търсех много в Discogs – гледах за добър продавач и минавах през цялата му колекция. Понякога купувах плоча ако обложката беше яка дори и да нямаше как да я чуя. И когато нещо ми харесваше внимателно изследвах всичко и на артиста, и на този лейбъл.“

След около 2 години „сухи тренировки“ (защото няма 18 години) Max стъпва в храма на техното Berghain, където въздействието на тази музика наистина е омагьосващо. Това, както и срещата му с Andreas Baumecker (nd_Baumecker) променят живота му окончателно. Andreas заслужава отделна статия, но засега ще кажем само, че освен резидент в Panorama bar той е и отговорник за месечната програма на клуба. Именно той пуска на Kobosil първите електронни артисти от Осемдесетте и разкрива пред него цялата красота на тази ню уейва, готик и най-вече EBM (Electronic Body Music) с имена като Front 242 и Skinny Puppy. И, разбира се, пръв оценява опитите му да продуцира. Andreas е ментор, какъвто всеки начинаещ артист би мечтал да има. С такъв музикален „багаж“ нашият герой е готов за пулта на Berghain. И публиката също е готова за него. Max Kobosil става официален резидент на клуба… и скоро след това продължава напред.

Kobosil

Генерация 155 Bpm. Дори и най-големите фенове на класическото техно тайничко си признават, че този стил е позациклил. Сцената има нужда да излезе от самохипнозата и разбира се, от монотонността, в която е вкарана от свръхпродуцирането и липсата на достатъчно истински таланти, които да я изкарат от до болка утъпканите коловози. Публиката, особено тази, родена след падането на желязната завеса търси нова енергия в електронната музика. Намира я в агресията и мощта на Европейския рейв и индъстриъл от началото на Деветдесетте. И Max Kobosil е там, за да поведе всички. Той се отказва от престижната резиденция в Berghain и се гмурва в неизвестното, отречен и оплют от техно пуристите, така, както ултра религиозното миниобщество отрича и оплюва героинята на Емили Уотсън в Breaking the waves. Някъде там, обаче, среща Tale of Us. И колкото и невероятно да звучи за нас, които си мислим, че разбираме тази музика, става резидент в малката зала на най-комерсиалното парти в най-комерсиалния клуб на най-комерсиалния Средиземноморски остров. Да, той пуска на партитата After Life в клуб Hi Ибиса и отваря вратата на хард техното към „белия остров“ и оттам към целия свят.

Kobosil

Няма да пишем за модната му марка 44 Label Group, защото това е Hardone и Метрополис, а не Vogue или Harper’s Bazaar. Но не можем да завършим този текст, без да ви уверим, че 8-ми февруари ще бъде добър ден за почитателите на гръмотевичната електронна музика. А пък и кой знае, може би именно в сета на Max Kobosil ще чуем тенденцията, която ще покори света следващите години?

p.s. Снимката на Kobosil е само една, защото агентът не разрешава да ползваме друга. Затова, в духа на кражбата, след като откраднахме от Ларс Фон Триер, решихме да откраднем и от Анди Уорхол за малко разнообразие.

Страница на събитието във Facebook

Честито! Вие стигнахте до края на този текст без да счупите мишката си и без да „хванете“ мускулна треска от скролване. За нас, това означава, че вие се интересувате истински от музиката, която всички обичаме и ние го оценяваме високо.

За вас, обаче, това означава, че ще можете да си купите билет или VIP с 10 лв. по-малко от другите, които не обичат да четат. Моля, копирайте този код MMB10HRD и го използвайте смело, когато купувате билети от Epaygo

Събития

Sonic Voyager 2025

Артисти
Adriana Lopez, DJ Steven, Miss Lidiya, SHADE., Setaoc Mass, Ziggy
Дата и място
29.03.2025, събота
Топлоцентрала

Онлайн радио

On Air

Late Night

Next Show

Early, Early... Early Morning Show

Академия

Voro

Metropolis DJ Academy

Daniel Zhelev

Metropolis DJ Academy

Silent Citizen

Metropolis DJ Academy